νέο joinπρόγραμα από τη Δευτέρα 16/9 #joinseason7

Μια γιορτή αλλιώτικη, σε τέσσερις ρόδες: Παγκόσμια Ημέρα Σκαραβαίου, σήμερα!

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΑΠΟ ΣΤΙΣ 22 Ιουνίου 2018

Στις 22 Ιουνίου, κάθε χρόνο, οι φανατικοί φίλοι του «Σκαραβαίου» -κατά κόσμον Volkswagen «Beetle»– που δεν είναι λίγοι σε όλον τον κόσμο, γιορτάζουν το αντικείμενο της λατρείας τους, το δικό τους τοτέμ.
Η ημερομηνία αυτή επιλέχθηκε επειδή στις 22 Ιουνίου 1934 ο -μισητός- Αδόλφος Χίτλερ υπέγραψε συμβόλαιο με τον Φέρντιναντ Πόρσε για την κατασκευή του «Σκαραβαίου» που αποδείχθηκε -με το πέρασμα των ετών- ένα από τα μπεστ-σέλερ της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Και ίσως τα λόγια είναι πολύ φτωχά για να περιγράψουν έναν μύθο με τέσσερις ρόδες και λαμαρίνες με εξαίσιες καμπύλες.

Παρά το γεγονός ότι το τελευταίας γενιάς Beetle -στο τεχνολογικό κομμάτι- δεν έχει καμία σχέση με τον πρόγονό του, ωστόσο, εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη σχεδίαση του πρωτοτύπου, στο όχημα το οποίο είναι, πλέον, κομμάτι του ανθρώπινου πολιτισμού και, φυσικά, του σύγχρονου τρόπου μεταφοράς. Δυστυχώς, όμως, εν έτει 2018, η γερμανική μάρκα αποφάσισε ότι δεν σκοπεύει να κυκλοφορήσει άλλα Beetle κι ότι δεν έχει σκοπό να τα αντικαταστήσει.
«Δύο ή τρεις γενιές είναι αρκετές. Δεν μπορείς να το κάνεις πέντε φορές και να έχεις ένα New New New Beetle», τόνισε ο επικεφαλής τού Τμήματος Ερευνας και Ανάπτυξης της Volkswagen, Φρανκ Γουέλς.
Στο παρελθόν, υπήρχαν οι φήμες ότι το επόμενο Beetle, αν υπήρχε, θα είναι ηλεκτροκίνητο. Τελικά, η έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου ID Buzz Concept θα πάρει τη θέση του Σκαραβαίου στην γκάμα.

Η ιστορία του, λοιπόν, κλείνει λίγο άδοξα, αλλά μέχρι να φτάσουμε εκεί μεσολάβησαν πολλές σελίδες, γραμμένες με χρυσά γράμματα – και αυτό δεν αποτελεί κλισέ. Υποθέστε, έστω για μια στιγμή, ότι το VW Beetle δεν είχε υπάρξει ποτέ. Δεν θα έχανε ο πλανήτης την παρουσία αυτού του οχήματος όπου το μπροστά μέρος του θυμίζει πρόσωπο, έχοντας ως μάτια τους προβολείς του και προφυλακτήρες σαν σαρκαστικό χαμόγελο που καγχάζει την κανονικότητα; Επειδή αυτός ήταν ο «Σκαραβαίος».

Στο μεταξύ, αν δεν υπήρχε Beetle, δεν θα υπήρχε καν Volkswagen η οποία, από τη δεκαετία του ’60, αποτελεί βασικό παγκόσμιο παίκτη στην αυτοκίνηση. Βασικά, εάν δεν υπήρχε αυτό το μαγικό μοντέλο, πού θα εναπόθεταν τα κορμιά τους οι χίπις της Καλιφόρνιας -αλλά και όπου Γης- «ξεπλένοντας» τον φασισμό του Χίτλερ και ποια ταινία θα βλέπαμε αντί τού «The Love Bug», του 1968; Για να το θέσω λίγο διαφορετικά, θα υπήρχε η ίδια εξέλιξη στην αυτοκινητοβιομηχανία σαν εκείνη κατά την οποία δεν θα είχαν εμφανιστεί ποτέ τα προϊόντα της Apple – αυτή είναι η απόδοση και η σύγκριση με το σήμερα. Και ίσως, ίσως βέβαια, να είχαν γεννηθεί και λιγότερα παιδιά στη Γη, των οποίων η σύλληψη έγινε στο… πίσω κάθισμα ενός Σκαραβαίου!

Στο μεταξύ, και η μουσική του υπόκρουση θα είναι πάντα ένας κλασικός ήχος, αφού το -επίσης «κλασικό»- κροτάλισμα του κινητήρα του δεν θα φύγει ποτέ από τον λαβύρινθο των αφτιών μας, κρατώντας παρέα στο θυμικό μας.
Οχι λοιπόν, τίποτα δεν θα ήταν ίδιο εάν το Σκαθάρι δεν είχε πατήσει τις ρόδες του στους δρόμους αυτού του πλανήτη.
Το κακό είναι ότι δεν μπορούμε να ευχηθούμε στο Beetle «χρόνια πολλά».
Απλώς να το ευχαριστήσουμε για όλα τα όνειρα που μας κέρασε επάνω στις ρόδες του, ταξιδεύοντας προς την απόλυτη ελευθερία…

Αλέξης Μαντάς


Join Radio

#ΑλλαξεΤονΑεραΣου

Current track
Τίτλος
Καλλιτέχνης

Background