#supportyourlocalband

Ήξερες ότι ο Trentemoller τρελαίνεται με το Twin Peaks; Θα το μάθεις στη συνέντευξη που έδωσε στον Join

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΑΠΟ ΣΤΙΣ 19 Ιανουαρίου 2017

Ο Anders Trentemoller είναι εκείνος ο υπερδραστήριος μουσικός και παραγωγός από τη Δανία που δεν βάζει ποτέ ταμπέλες στη μουσική του. Οι μελωδίες του είναι σαν να έχουν βγει από κάποιο κινηματογραφικό soundtrack γεμάτο αντιθέσεις και οι ζωντανές εμφανίσεις με τη μπάντα του έχουν πάντα κάτι απρόβλεπτο. 
Όμως πέρα από όλα αυτά, είναι κι ένας ωραίος και κουλ τύπος. Και το απέδειξε στην skype συνομιλία μας λίγο πριν φύγει το 2016, με αφορμή την περιοδεία για την προώθηση του νέου άλμπουμ του,“ Fixion” που έχει κάτι από την σκοτεινιά και τη μελαγχολία των Siouxsie and the Banshees και των Cure.
Στο πρόγραμμα του έχει και την Ελλάδα και μετράμε αντίστροφα για τις συναυλίες του στην Αθήνα(Ιερά Οδό) στις 10 Φεβρουαρίου και στο Prinicipal της Θεσσαλονίκης την επόμενη μέρα. 

Anders στο Brooklyn, Κική στο εξωτικό Χαλάνδρι. 
Το rec στα κόκκινα. 
Η πιο δυνατή ανάμνηση που έχει κρατήσει από την προηγούμενη χρονιά ήταν η συναυλία στο Παρίσι, την ημέρα που κυκλοφόρησε το καινούριο άλμπουμ. Ήταν παρα πολύ αγχωμένος γιατί κανείς από το κοινό δεν είχε ακούσει τα νέα τραγούδια αλλά ευτυχώς η συναυλία πήγε παρα πολύ καλά και το feedback που πήραν από το κοινό ήταν τέλειο. Με αφορμή τη γαλλική πρωτεύουσα, μιλάμε για τις πόλεις που επισκέπτονται στις περιοδείες τους όπως επίσης και για τις αγαπημένες συνήθειες εκείνου και της μπάντας του όταν βρίσκονται σε μέρη που δεν έχουν ξαναπάει: “Οταν έχουμε χρόνο και δεν έχουμε χανγκοβερ(γέλια) φτιάχνουμε πάντα πρόγραμμα για το πού θα πάμε. Συνήθως μας αρέσει να πηγαίνουμε σε μουσεία, να κάνουμε βόλτες στην πόλη και στα πάρκα, να νοικιάζουμε ποδήλατα και να γυρίζουμε στους δρόμους. Ουσιαστικά θέλουμε να αισθανόμαστε την ατμόσφαιρα της κάθε πόλης γιατί ειδικά στις μεγάλες περιοδείες είναι δύσκολο να δεις τις πόλεις όπως θες και να γνωρίσεις ντόπιους.” αναφέρει, προσθέτοντας πως αισθάνεται πολύ τυχερός που έχει τη δυνατότητα να ταξιδεύει συχνά. 

Όταν μιλάει για τα lives και γενικά τη μουσική, σου μεταδίδει έναν ακατέργαστο ενθουσιασμό και μια χαρά που συνήθως τον συναντάς σε καλλιτέχνες που ξεκινούν τώρα κι όχι σε κάποιους όπως ο Anders, το μουσικό κοντέρ του οποίου μετράει σχεδόν 20 χρόνια: “Από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησα εως τώρα, προσπαθώ πάντα να είμαι ειλικρινής με τον εαυτό μου και να κάνω ό,τι θεωρώ εγώ σωστό. Αυτό που προσπαθω ν’ αποδεχτώ είναι ότι όταν γράφεις μουσική δεν μπορείς να κινείσαι πάντα βάσει κάποιων συγκεκριμένων κανόνων γιατί έχεις ανάγκη να εκφράσεις μέσω της μουσικής όλα όσα κρύβεις μέσα σου”.
Παρ’ όλη την επέλαση της τεχνολογίας και τους τρελούς ρυθμούς με τους οποίους κινούμαστε όλοι, ο Trentemoller παραμένει παραδοσιακός τύπος, θέλει ό,τι άλμπουμ συνθέτει -όπως και όταν ακούει δουλειά κάποιου συναδέλφου του- να έχει αρχή αρχή, μέση και τέλος΄, σαν να σου λέει μια ιστορία.  Άραγε η νέα γενιά έχει χρόνο ν’ ακούει τους δίσκους από την αρχή ως το τέλος; “Οι περισσότεροι σήμερα ακούνε ένα τραγούδι στο spotify, άλλο ένα από κάπου αλλού κι όχι έναν δίσκο ολοκληρωμένο. Το καταλαβαίνω απόλυτα γιατί ζούμε στην εποχή που όλα κινούνται γρήγορα κι έχεις πολλές επιλογές αλλά προσωπικά δυσκολεύομαι να λειτουργήσω έτσι” απαντά χαμογελώντας.

Πριν δύο χρόνια, o Trentemoller έγραψε το theme της τηλεοπτικής σειράς Halt and Catch Fire.  Και ναι, είναι ένας από εμάς και κολλάει με διάφορες σειρές, όποτε έχει ελεύθερο χρόνο. Κορυφαίο όλων στη λίστα του είναι το ασυναγώνιστο γι’ αυτόν, Twin Peaks του David Lynch και περιμένει σαν τρελός τη νέα σεζόν ενώ μες τ’ αγαπημένα του θα βρεις και το Fargo καθώς είχε αγαπήσει την ομώνυμη ταινία των αδερφών Κοέν: Από καινούρια, μ’ άρεσε πολύ το Stranger Things. Επίσης είδα πρόσφατα το Westworld κι ενώ βρήκα πολύ ωραία την ιδέα με τα ανδροειδή και το παιχνίδι με τη φαντασία και την πραγματικότητα, δε μ’ άρεσε που δεν μπορείς να ταυτιστείς με κάποιο χαρακτήρα.”
Τις ημέρες που κλείνει τις οθόνες και πιάνει το ραδιόφωνο, δεν ακούει -κι όμως!- μουσικούς σταθμούς αλλά αποκλειστικά ενημερωτικούς. Ο αγαπημένος του είναι ο DR P1 γιατί όπως λέει, έχει πάντα ενδιαφέρουσες συζητήσεις, είναι πάντα ενημερωμένος σωστά και συμπληρώνει πως μιλάνε δανέζικα όποτε δεν χρειάζεται να κάνει μετάφραση. 

Στη συνέχεια, πατάει rewind στις ημέρες των ηχογραφήσεων του Fixion και σταματάει στις πιο χαρακτηριστικές στιγμές. Ξεχωρίζει χωρίς δεύτερη σκέψη τη συνεργασία του με την frontwoman των Savages, Jenny Beth, η οποία τραγουδάει το River In me και το Complicated.  Οι δυο τους γνωρίστηκαν όταν ο Δανός μουσικός ανέλαβε το remix του κομματιού Surrender από το άλμπουμ του αγγλικού συγκροτήματος, Adore Life:Η Jenny ήρθε στο στούντιο μου στην Κοπενχάγη και ηχογραφούσαμε για περίπου 24 ωρες! Κοιμηθήκαμε ελάχιστα και μετά ξαναμπήκαμε στο στούντιο ως την ώρα που έπρεπε να φύγει για το αεροδρόμιο. Όταν ήρθε ο ταξιτζής να την παραλάβει, κάναμε κάποια τελικά φωνητικά και τον καλούσαμε να περιμένει ώσπου να γίνουν όλα όπως έπρεπε!» .
Του αναφέρω ότι η συναυλία των Savages στο Plissken ήταν μια αποκάλυψη και από τα πιο δυνατά lives που έχω δει ποτέ και χαίρεται σαν να μιλάμε για τη δική του μπάντα. Και μιλώντας για stage divings, η συζήτηση πάει στα μόνιμα υψωμένα iphones κατα τη διάρκεια των συναυλιών, κάτι το οποίο του φαίνεται περίεργο και κάπως ενοχλητικό. “Θέλω πολλές φορές να τους φωνάξω να αφήσουν τα κινητά  κάτω και να ζήσουν τη στιγμή γιατί δεν είναι ανάγκη να δείχνεις στο facebook και στο instagram πώς περνάς αλλά να το ζεις εκείνη την ώρα που συμβαίνει, μαζί μας” λέει μ’ ένα μικρό παράπονο. Αλλά την ίδια στιγμή κατανοεί πως είναι ένας φαύλος κύκλος γιατί τα social media τον βοηθούν να επικοινωνεί κατευθείαν με τους θαυμαστές του  χωρίς να επεμβαίνει κάποιος μάνατζερ ή η δισκογραφική του εταιρία.

trentemoller-insideΌσον αφορά τις αναρτήσεις του στο facebook, δεν ανεβάζει μόνο ότι έχει να κάνει με μουσική αλλά και άρθρα που σχετίζονται με την πολιτική και με περιβαλλοντικά ζητήματα. Πιστεύει πως είναι μία πολύ καλή ευκαιρία να απευθύνεται σε ανθρώπους που, υπό άλλες συνθήκες, δεν θα μπορούσε  όπως επίσης και να ασκεί και κάποιου είδους πίεση στους υπευθύνους: “Δεν θα μπορούσα να το κάνω μέσω τον τραγουδιών μου, να έχω για παραδειγμα πολιτικοποιημένους στίχους. Επιλέγω να το κάνω μέσω της facebook σελίδας μου γιατί είναι πολύ σημαντικό να κινητοποιείς τον κόσμο να προβληματίζεται. Σε καμία περίπτωση δεν θα πω σε κάποιον τι είναι σωστό και τι λάθος απλά θεωρώ ότι κάποιες φορές πρέπει χρειάζεται να του δίνω αφορμές για να μην μένει απαθής. Δεν ξέρω αν βοηθάει πάντα αλλά αξίζει να προσπαθείς!” τονίζει. 

Επομένως έχει επιλέξει και έναν άλλο ρόλο: Αυτόν του καλλιτέχνη που βοηθάει τον κόσμο να ξεχνάει τα προβλήματα του πηγαίνοντας τον μικρά μουσικά ταξιδια. Αλλά κι αυτό δεν είναι αρκετό για τον μονίμως ανήσυχο και τρομερά συμπαθή κύριο που είναι απέναντι μου. Τον απασχολεί συνέχεια το πώς μπορεί να πειραματίζεται και να ανακαλύπτει νέα πράγματα γιατί θέλει οι μελωδίες του να αγγίζουν βαθιά τον κόσμο κι όχι επιφανειακά. “Ο τρόπος που εκφράζομαι μεσω της μουσικής είναι πολύ προσωπικός και δεν έχει να κάνει με θρησκείες και πολιτική. Είναι κάτι που θέλω πολύ να μεταδώσω στον άλλον όσο καλύτερα μπορώ.”
«Και το πετυχαίνεις» ήθελα να του απαντήσω αλλά αρκέστηκα σ’ ένα ευχαριστώ, ανανεώνοντας το ραντεβού μας για τις 10 Φεβρουαρίου στην Ιερα Οδό. Εκείνος με τη σειρά του, δεν παρέλειψε να πει πως έχει αδυναμία στην Ελλάδα και χαίρεται πολύ που θα επιστρέψει εδώ. 

*Trentemoller’s Hood: 
Youtube Channel 
Facebook Page
Instagram 
Official Site

Κiki Pap 


Join Radio

#ΑλλαξεΤονΑεραΣου

Current track
Τίτλος
Καλλιτέχνης

Background